lördag 12 februari 2011

Så mycket känslor

En underbar lördag med strålande sol. Det är ljusare ute och då ska man väl må bra? Varför sitter jag då i soffan med en klump i halsen och tårfyllda ögon? Varför kan jag inte vara lycklig?

Jag är så känslig då våren kommer. Jag undrar varför livet ser likadant ut som för ett år sen. Varför blev det inte annorlunda? På våren ska man vara lycklig men just idag är jag inte lycklig.

Jag har mens-jävel och har precis kommit på att älsklingen är bortrest under nästa ägglossning. Jag vet inte ens om det är därför jag är ledsen, men ledsen är jag.

För bara någon månad sen drömde jag om bröllop. Nu drömmer jag inte om någonting alls. Jag vill bara att någon ska städa hemmet åt mig och att jag kan få gömma mig för verkligheten en sekund. Jag vill inte vara med idag, jag vill inte att tiden ska gå, jag vill bara få en förändring. Jag vill vara nöjd och lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar